19 de gener del 2020

Somnis fets realitat



Des que va morir la mare el nostre món va donar un gir de 360 graus i dic “nostre” perquè visc amb el meu pare i el meu germà petit.

Hola! Em dic Xènia i aquesta és la meva història.

Una vegada al mes, anem a visitar l'àvia, la mare de la meva mare. Aquell cap de setmana, el meu germà i jo vam anar a dormir amb l'avia. La veritat és que ens vam posar molt contents perquè era molt bona amb nosaltres i des que va morir la mare, el pare no era el mateix.

Aquella nit vaig escoltar l'àvia cridar. Vaig anar corrents a la seva habitació, vaig entrar i, efectivament, era ella. Estava suada i amb els ulls oberts com taronges. Em va dir que havíem de parlar i jo vaig seure al llit amb ella.

Jo no sabia que en aquell moment em revelaria un secret que em canviaria la vida. Em va dir:
—Ja ets bastant gran com per saber-ho —va sospirar.

I va dir:

—Tots els somnis dolents que tinc es fan realitat.

En aquell moment em vaig quedar petrificada I va continuar:

—Jo sabia que la teva mare moriria.

—I per què no vas fer res! —vaig exclamar.

—No sabia que el meu somni es faria realitat —va contestar.

De cop i volta em vaig adonar que tota aquesta conversació va començar per un mal somni de l'àvia I li vaig preguntar:

—I què has somiat, ara?

L'avia va sospirar i es va quedar callada.

En aquell moment es va escoltar el so d’uns vidres trencats de l'habitació d'invitats on dormia el meu pare. Vaig anar corrents cap a l’habitació, vaig mirar pel balcó trencat i vaig veure el meu pare estirat al terra del jardí.

Vam trucar l’ambulància i quan va arribar vaig veure des del balcó com el tapaven amb una manta blanca.

De cop i volta vaig obrir els ulls i em vaig veure plena de sang, amb un ganivet a la mà, davant de l'espill. Em vaig adonar del que havia fet: havia matat la meva família! Sí, el meu pare, la meva mare i la meva àvia, també. Només queda el meu germà, perquè jo estic morta.


Thaís Fuentes Morillas
Escola Horta Vella, Sant Carles de la Ràpita


*Conte premiat en la categoria de primària en el X Concurs de microrelats de terror 2019, organitzat per la biblioteca de l'Institut Cristòfol Despuig.