19 de gener del 2020

Menjar a l’escola


Era un dilluns. La meva mare es pensava que estava a l'escola, però no, estava amb un amic passejant pel carrer. Al migdia vam tornar a casa, cadascú a la seva. I van tornar a la tarde a fer el mateix. Vaja, que no vam anar al col·le en tot el dia.

Eren les sis de la tarda i, en teoria, havia d’estar entrenant a bàsquet amb els companys. Però, enlloc d’això, ens vam colar a l’escola fent un forat, vam jugar una estona a futbol i vam decidir entrar al menjador.

Sentíem uns sorolls estranys com si estiguessin tallant alguna cosa i, després d’un moment, vam sentir un nen cridant. Vam entrar i vam veure la cuinera i l’Enric, un xiquet molt estudiós, mort.

Al dia següent em tocava estar al menjador perquè els meus pares treballaven. Mentre menjava la sopa vaig veure un dit surant!

I per això em vaig canviar d’escola.


Arnau Cano Terrats
Escola Horta Vella, Sant Carles de la Ràpita


*Conte premiat en la categoria de primària en el X Concurs de microrelats de terror 2019, organitzat per la biblioteca de l'Institut Cristòfol Despuig.